Despre Alumni ASE
Academia de Studii Economice din București a fost înfiinţată prin Decret Regal, la 6 aprilie 1913 ,sub denumirea Academia de Înalte Studii Comerciale şi Industriale (AISCI). Imaginea prezintă un moment încărcat de emoție, ce a adunat absolvenți de seamă dar și profesori din anul 1920, precum reputatul Virgil Madgearu, pentru a imortaliza finalizarea studiilor.
Istoric
În anul 1920 a fost înființată Asociația Licențiaților Academiei de Studii Comerciale și Industriale (ALACI), predecesoarea organizației Alumni ASE de astăzi. Era o organizație puternică care își propusese să strângă legăturile de solidaritate între licentiații academiei și să apere interesele generale ale membrilor săi. În 1921 devine și "persoană morală" (adică juridică). În următorii ani dupa înființare și-a constituit filiale în cele mai importante centre din țară. Ultima cerere de înregistrare a fost în 1946 adresată de asociația Prahova Economică. Pe toată durata existenței sale ALACI și publicațiile ei au avut un rol activ în promovarea profesiei de economist și susținerea intereselor economiștilor.
Începând cu anul 2007, Asociaţia Alumni ASE acceptă provocarea de a relua cu succes activitatea. Scopul principal al organizaţiei este acela de a contribui la realizarea și consolidarea relațiilor dintre absolvenții ASE din toate promoțiile și de la toate formele de învățământ și de a promova relațiile de colaborare între ASE și absolvenții săi. În plus, activitatea Asociației vizează promovarea relaţiilor de colaborare între universitate şi absolvenţii săi, îmbunătăţirea continuă a sistemului de învăţământ şi adaptarea cât mai rapidă a pregătirii economiştilor la cerinţele pieţei, promovarea imaginii ASE Bucureşti şi a absolvenţilor acesteia şi nu în ultimul rând, promovarea cercetării ştiinţifice şi sprijinirea, în acest sens, a activităţilor absolvenţilor.
Consiliul Director
Consiliul Director asigură punerea în executare a hotărârilor Adunării Generale. Consiliul Director este format din 9 membri. În exercitarea competenței sale, Consiliul Director:
- încheie acte juridice în numele și pe seama Asociației;
- aprobă organigrama și politica de personal ale Asociației;
- convoacă Adunarea Generală;
- propune primirea de noi membri, dup verificarea regularității condițiilor de înscriere; în cazuri întemeiate înaintează cererea spre analiza Adunării Generale;
- propune Adunării generale excluderea de membri;
- propune Adunării generale procedura și termenele de încasare a cotizațiilor;
- propune Adunării generale excluderea membrilor care nu au achitat cotizația pe un termen mai mare de un an calendaristic;
- angajează personalul necesar desfașurării activitatii specifice Asociației, în limitele impuse de bugetul aprobat;
- aprobă acordarea calității de membru de onoare;
- prezintă Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri și cheltuieli, situațiile financiare anuale, proiectul bugetului de venituri și cheltuieli și proiectul programelor Asociației;
- orice alte atribuții stabilite de Adunarea Generală;
- elaborează regulamentul intern de funcționare.
Consiliul Director este compus din: un președinte, trei vicepreședinți, un secretar general, un trezorier și trei membri. Membrii Consiliului Director se desemnează de către Adunarea Generală numai prin votul membrilor fondatori, nominal pe fiecare funcție, pe o perioadă de doi ani. Mandatul este reînnoibil. În cazul in care se constată, că oricare din membrii Consiliului director nu-și îndeplinește atribuțiile, nedepunând eforturile necesare pentru realizarea scopurilor Asociației, prin hotărârea Adunării generale convocate în acest sens va hotărâ inlocuirea acestuia înaintea expirării mandatului de doi ani. Aceeași procedură se va aplica și în cazul în care, din motive obiective un membru al Consiliului director va trebui să fie inlocuit (deces, stare precară de sănătate etc.).
Consiliul Director se întruneste cel puțin o dată pe lună și ori de câte ori este nevoie. Consiliul director se convoacă de către președintele Asociației, iar în lipsa acestuia de către secretarul general. Pentru buna desfășurare a activităților Consiliului, acesta poate constitui comisii de lucru permanente sau temporare, în funcție de necesități. Consiliul Director este legal constituit în prezența a cel puțin 5 membri și hotărârile se adoptă cu majoritatea celor prezenți. În caz de egalitate de voturi, votul președintelui este hotărâtor. În caz de vacanță sau indisponibilitate a unuia sau mai multor membri ai Consiliului, ceilalți membri decid dacă pot prelua atribuțiile acestuia sau convoacă Adunarea Generală în scopul completării consiliului.
Consiliul Director 2017-2021
-
Preşedinte Sergiu MANEA
-
Vicepreședinte Prof. dr. Leonard BADEA
-
Vicepreședinte Dorel PARASCHIV
-
Vicepreședinte Ionuț SIMION
-
Secretar General Ioan-Radu PETRARIU
-
Trezorier Conf. dr. Gabriel RADU
-
Membru Mihaela BITU
-
Membru Roxana CLODNIȚCHI
-
Membru Conf. dr. Ramona Iulia ȚARȚAVULEA
Statut
Membrii Fondatori Alumni ASE
La fondarea Asociației Alumni ASE au participat 48 de membri, din care o persoana juridică și 47 de persoane fizice.